29.09.2016

Käisime rahandusministeeriumis [[MFF]] ülevaatuse ja pisut ka uue [[MFF]] üle arutamas. Olen siin blogis varemgi kirjutanud, kuidas 2013ndal suusoojaks lubatud ülevaatusest ei saa rändekriisi pärast enam niisama õlarapsatusega mööda. Nüüd kogub ülevaatus tuure ja meilgi on vaja täpsemaid seisukohti. On lihtne öelda, et toetame paindlikkust, aga oleme sellega juba nii kaugele jõudmas, et edasine paindlikkus võib hakata toimuma [[ÜKP]] arvel – seal ju on. Sama on [[EFSI]] suurendamisega – ilus, aga EL eelarvest tulev osa peab kuskilt tulema. Jne. Lihtsustamist muidugi toetame, aga ka seda on loosungina lihtne öelda, praktika tuleb läbi mõelda. Rahandusministeerium koostabki praegu täpsemaid seisukohti.

Ülevaatus valmistab poliitiliselt ja mentaalselt ette uue [[MFF]] protsessiks. 2021-2027 eelarve peab [[COM]] esitama 2017 lõpuks ja seega hakkab positsioneerimine juba peale. Võrreldes praeguse [[MFF]]iga on peamised muutused järgmised: esiteks, üks suur netomaksja, [[UK]], on lahkumas. Teiseks, samas, [[UK]] on ka üks suur tagasimakse saaja, see võib muuta kogu tagasimaksete filosoofiat. Kolmandaks, solidaarsus on hoopis teistmoodi teemaks tõusnud kui varem. Neljandaks,  [[ÜKP]] sõprade grupp on tõenäoliselt palju heterogeensem kui eelmine kord. Muu hulgas jõuab [[EE]] välja [[LR]] grupist, kelle SKT alla 75% EL keskmisest, seega suurimast [[ÜKP]] saajatest. 75-90% grupile moodustati nn üleminekuregioonide kategooria; nüüd tuleb kähku [[COM]] koridorides-kabinettides uurida, kas seda peetakse õnnestunuks ja mis edasised plaanid. Ühesõnaga, mõtlemisainet on, varsti tuleb tegutsema hakata. Eelmise [[MFF]] läbirääkimiste perioodist kirjutasin kunagi Diplomaatiasse sellise ülevaate.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga