23.09.2013

[[Coreper]] kviteeris suhteliselt ladusalt üksmeele saavutamise EL-Ukraina assotsiatsioonileppe varase rakendamise üle. [[LR]] ja ühenduse kompetentside jaotust alati ülihoolikalt jälgiv [[UK]] sai laias laastus oma tahtmise, mitu ala nagu [[CFSP]] jäi välja. Aga esiteks on tegu ju vaid varase ja ajutise  (allkirjastamisest ratifitseerimiseni) rakendamisega ja teiseks, lepingu poliitilisest osast sisuliselt olulisem, või, ütleme, praktilisem, on kaubandusosa. See sai tehtud ja enam veel – [[EEAS]] ütles otsekui mokaotsast, et kui asi Gruusia ja Moldovaga peaks samasse faasi jõudma (nendega loodame leppe allkirjastada 2014 jooksul, Ukrainaga 2013 novembris), siis võiks sama mudelit kasutada, ilma kurnavaid läbirääkimisi kordamata. Vastu ei vaielnud keegi, vaid üks [[LR]] ütles, et eks siis tuleb rääkida. Nüüd on Ukraina võimudel veel vaja leida mingi lahendus Timošenko kaasusele ning Vilniuses novembris allkiri ja seejärel leppe ajutine rakendamine.

Õhtusöök [[FR]] kolleegi juures koos nende kandidaadiga [[SSM]] nõukogu esimeheks. Loodetavasti läheb ühtse järelevalve käivitamine kiiresti, nüüd, mil [[EP]]ga viimsedki detailid kokku lepitud. Juhtpersoonid loodetakse valida juba 2013 lõpuks või 2014 alguseks. Kuna kohal oli ka siseturuvoliniku Barnier kabinetiliige, siis räägiti ka [[SRM]] väljavaadetest. Nüüd, mil [[NK]] õigusteenistus on [[COM]]le nende pädevuse osas õiguse andnud, tundub asi pisut parem kui seni. Vähemalt on teada 3 suurt küsimust, mille üle kuni detsembrini piike murtakse: kriisihaldusmehhanismi ulatus ([[COM]] tahab kõiki panku), otsustusprotseduurid, kus oluline on efektiivsus ja rahastamine, kus [[COM]] tugevaks eelistuseks on üks tagatisfond ja mitte kombinatsioon EL omast ja [[LR]] omadest.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga