16.10.2013

TervepäevaCoreper. Kõigepealt info ÜKP paketi triloogist EPga, kus parlament, tundub, on lõpuks teatavatest reaaliatest aru saanud ja on alanud tõelised läbirääkimised. Kõige keerukamaks jääb makromajanduslik tingimuslikkus, kus EP on loobunud kaasotsustusõiguse nõudmisest ja nõuab nüüd maksete peatamise võimaluse kaotamist või miinimumi viimist ning hääletusreeglite pehmemaks muutmist. See viimane ei lähe mitte, see on kogu majandusvalitsuse loogika, et reeglite rikkumisel kehtib põhimõte: COM tuvastab rikkumise ja kui NK kvalifitseeritud häälteenamusega seda tagasi ei lükka, on sanktsiooniotsus automaatselt jõus. Järelikult saab kompromiss tulla maksete peatamise tingimustamise alt, homme räägime lähemalt.

EEAS ülevaate teine plokk käsitles koostööd ühtse välisteenistuse ja LR vahel, institutsioonidevahelisi küsimusi ja kodanike teenindamist. Koostöökogemus kolmandate riikide pealinnades on meie kogemuse järgi väga hea, ehkki sõtlub ehk natuke liiga palju knkreetsetest inimestevahelistest kokkulepetest või suhetest. Aga neid asju, nagu hea infovahetuse tava, ongi raske kodifitseerida. Teise punkti all, on mitu asja, kus EEAS ja COM peavad veel suhteid klaarima ja seda ütles täna enamus LR väga selgelt. EL esindusse tulevatest eri juhistest peab teadlik olema ka esinduse juht ja esinduse eelarve peab olema ühtne. Konsulaarteema on keeruline, kuna EL diplomaatial pole tõesti ei kogemusi ega ressursse kodanike teenindamisel. Koos hulga LRdega näitasime siiski võimalikke teid järk-järguliseks edenemiseks sel teel. Esimese sammuna võiks EL delegatsioonid enda peale võtta hädaolukordade, looduskatastroofide puhul tegutsemise planeerimise. See valdkond on ka ülihea kodanikele lähemale tulemiseks. Aga raha küsimus on muidugi tõsine.

ÜK järeldustesse tunduvad EEle olulised asjad, eeskätt e-identiteedi määruse kiire vastuvõtmine, ambitsioonikate tähtaegadega sisse jäävat. Lisaks pilvandmetöötlus ja meie ettepanek, et üle kogu EL kehtiks põhimõte, et kodanik annab oma andmeid avaliku sektori asutustele vaid ühe korra, nende edasine jagamine on juba avaliku sektori ülesanne. Enamus LR pidasid kaugelt liiga ambitsioonikaiks COM surutud kiiret telekomipaketi ja andmekaitsepaketi vastuvõtmist. COM kindlasti ei jäta jonni, sellest kuuleme ÜKni välja ja pisut edasigi. Aga no ei näe, et saaks 2014 need asjad vastu võtta, üks on liiga tehniliselt keeruline ja teise vastu on suur osa telekomisektori ettevõtetest.

Vara konfiskeerimise asjas püsis koos blokeeriv vähemus, kelle meelest süüdistatava surma korral, kui kohtuotsus langetamata, vara konfiskeerida ei tohi. EE nende hulgas. Praegu oleme triloogifaasis, eelnevalt suutsime NKs oma seisukohti ilusti kaitsta ja loodetavasti ka EP ees. Inimese karistamine ilma süüdimõistva kohtuotsuseta on meie jaoks üliraske, juriidiliselt vaat et võimatu asi. Kui keegi on tõesti nii kaval, et sureb enne kohtuotsust ära, teades, et siis jääb vara pärijatele, siis las olla nii.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga