12.02.2016

[[ECOFIN]]i hommikusöögil anti, nagu tavaliselt, ülevaade eelmisel õhtul eurorühmas arutatust. Kus ülevaade [[COM]] talvisest majandusprognoosist, mis liiga optimistlik pole ja [[GR]] ning [[PT]] eelarvekavast. Viimane on iseloomulik näide kasinus(programmi)vastaste loosungitega võimule tulnud valitsusest, milliseid Lõuna-Euroopas nüüd juba rohkem kui üks, ja kelle esimesi asju on asuda nähtavasse vastasseisu [[COM]]ga eelarve-eesmärkide üle. Samal ajal kui [[PT]] riigivõlakirjade intressid tõusevad viisil, mis hakkab vaikselt meenutama eurokriisi süngeid päevi. Hommikusöögil veel [[UK]] küsimus, kus mitu rahandusministrit tuletas meelde, et kui rahvahääletuselt peaks tulema “ei”, siis on tohutu ebastabiilsuse risk nii riigi enda kui ka ülejäänud Euroopa majandusele ja turgudele. Mida teised [[LR]] saaksid teha, et [[UK]] valitsust aidata? Ärge (palju) muutke [[ÜK]] eesistuja Tuski poolt välja käidud ettepanekuid, vastas briti rahandusminister.

[[ECOFIN]]i istungil kinnitati terrorismivastase võitluse järeldused, mis eriti tähtsad [[FR]]le, räägiti nii 2014 kui 2017 eelarvest. Tutvustati [[COM]] äriühingu tulumaksu vältimise vastast maksude algatust, nn anti-BEPS-i. Siin soovitakse infovahetusega ülikiiresti ja muu paketiga väga kiiresti edasi liikuda. [[EE]]l pole seisukohad veel lõplikult kujundatud. Nagu olen Gondori kroonikas varemgi kirjutanud, maksud on tõusev teema ja meil tasub seda väga täpselt jälgida ja ka pisut laiema pilguga selle peale vaadata.

Omavahendite kõrgetasemelise töörühma esimees, endine [[IT]] peaminister ja [[COM]] volinik Monti andis ülevaate oma töörühma senistest tegemistest – ei midagi liiga konkreetset, veel. Ajastule iseloomulikult pidasid aga mitme netomaksja [[LR]] rahandusminister vajalikuks märkida, et tuleb vaadata ikka ka eelarve kulude poolt, ainult tulude analüüsimisest ei piisa. Ehkki Monti töörühma mandaat käib ainult eelarve sissetulekute kohta. Ootan juba hirmuseguse huviga, kuidas 2021-2027 [[MFF]]is hakatakse (hakkame) põhjendama [[ÜKP]] kulusid.