10.12.2013

[[ECOFIN]] edenes pika päeva ja õhtu jooksul [[SRM]] asjas kõvasti, mis saab teatavasti toimuda vaid käsikäes progressiga pankade kriisihalduse direktiivi ja hoiuste tagamise skeemide direktiivi üle (vt Gondori kroonika 04.12.2013). Kus edenesime ka, lepiti kokku [[NK]] ühispositsioon hommeöiseks järjekordseks triloogiks. Lõplikust kokkuleppest [[SRM]] üle ollakse veel, loodame, nädalakese kaugusel (erakorraline [[ECOFIN]] tuleb 18.12, ja enne seda veel ettevalmistav koosolek rahandusministeeriumite esindajate vahel). Pikalt põhiliseks probleemiks olnud [[SRM]] õigusliku aluse küsimus, mille üle just [[DE]] väga jäik olnud, tundub lahenevat nii, et kriisihaldusmehhanismi osa jääb EL- direktiivi alla. Ühtse kriisihaldusfond aga moodustatakse valitsustevahelise lepinguga. Selle põhjendus on, et nii on valitsustel kindlam küsida pankadelt tasusid, sissemakseid ühtsesse fondi. Teeb asjaajamise keerulisemaks, aga küllap juriidiliselt selgemaks.

[[EE]]le ei meeldi liialt [[COM]] rolli vähenemine, kuid see on paraku osa lõplikust kompromissist. Veel sõdime hääletusreeglite üle, kus nagu ikka, väiksemad [[LR]] eelistavad üks riik, üks hääl-süsteemi ja suuremad kaalutud häälte, sissemaksetel põhinevat. Ennustaksin mingit hübriidset kompromissi, kus osa otsustest tehakse ühe ja osa teise režiimi järgi. Keeruline, kuid kuni asi reaalses elus toimima pole hakanud, saavad optimistid öelda, et noh, kuulge, ärge muretsege, seda režiimi, mis teie kardate, ju tegelikult kunagi vaja ei lähegi, uskuge. Ja et ükskord ometi koju magama saada, usutaksegi.